VARSAV Game Studios zostało założone w 2016 roku i składa się z 35 utalentowanych developerów o otwartych umysłach, zawsze gotowych podjąć nowe wyzwania. VGS specjalizuje się w tworzeniu gier ze zwierzęcym głównym bohaterem, a także w tworzeniu wyjątkowych mechanik, unikalnego stylu i wciągającej rozgrywki.
Studio powstało poprzez odwrotne przejęcie spółki Your Image S.A. (zmiana nazwy firmy z Your Image SA na Varsav VR SA nastąpiła 11.08.2016, zmiana nazwy firmy z Varsav VR SA na Varsav Game Studios SA nastąpiła 28.06.2018 r.), notowanej na rynku NewConnect od 20.06.2012 r.
Pierwsza gra studia, Bee Simulator, ukazała się w listopadzie 2019 roku, jednocześnie na PC, PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch w wersjach fizycznych i cyfrowych, otrzymując bardzo pozytywne recenzje na całym świecie – nie tylko od krytyków, ale także influencerów. Sukces Bee Simulator pokazał, że nieszablonowe podejście i świeże pomysły mogą dać świetne rezultaty
Dokładnie dwa lata później, w listopadzie 2021 roku, VARSAV wydało swój drugi projekt – Giants Uprising. To gra akcji, jak żadna inna – zmieniająca postrzeganie otoczenia i bitew przez gracza, na skutek gry gigantem będącym głównym bohaterem gry.
W 2020 Spółka rozpoczęła działalność wydawniczą poprzez zawarcie umowy o współtworzenie i wydawanie gry The Path Of Calydra z brazylijskim studiem FinalBoss. Filozofia tego typu działalności wydawniczej mocno wspiera zarówno aspekt rozwojowy, jak i komercjalizacyjny.
Zespół pracuje obecnie nad Barkour, czyli grą skupiającą się na czworonożnym głównym bohaterze, który za pomocą szeregu niezwykłych gadżetów walczy, by pokonać „siły zła”. Jego interaktywny system animacji stworzony został przy wykorzystaniu doświadczenia pozyskanego podczas tworzenia projekt badawczo-rozwojowego „Quadrima” – systemu sztucznej inteligencji opartego na motion matching, animacjach klatek kluczowych i proceduralnych.