(21/2020) Zawarcie umowy koprodukcji oraz wydawniczej na grę The Path Of Calydra z podmiotem z Brazylii

Postawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR – informacje poufne.

Zarząd Varsav Game Studios S.A. z siedzibą w Warszawie („Spółka”, „Emitent”) w nawiązaniu do raportu bieżącego ESPI nr 5/2020 z dnia 20 kwietnia 2020 roku (dot. rozpoczęcia negocjacji umowy wydawniczej z podmiotem z Brazylii) informuje, iż w dniu 8 lipca 2020 roku doszło do zakończenia negocjacji oraz zawarcia warunkowej umowy koprodukcji oraz wydania (dalej: „Umowa”) gry The Path Of Calydra (dalej: „Gra”), ze spółką Acquaclass Sistemas Ltd z siedzibą w Rio de Janeiro (dalej: „Partner”).

Zawarta umowa ma charakter warunkowy, a jej wejście w życie jest uzależnione od spełnienia się warunku obejmującego pozyskanie przez Partnera zgody Ancine (Agencia Nacional do Cinema), która udzieliła Partnerowi preferencyjnej pożyczki na produkcję Gry.

Na podstawie zawartej Umowy, strony ustaliły zasady i parametry współpracy Emitenta z Partnerem obejmujące m.in. udział części zespołu Emitenta w dokończeniu produkcji Gry (m.in. w zakresie oświetlenia poziomów, stworzenia dodatkowych efektów cząsteczkowych i ogólnej poprawy jakości graficznej), a także portowanie Gry, kontrolę jakości, tłumaczenie oraz marketing Gry na platformach PC i konsolach nowej generacji. Wynagrodzenie ustalone na podstawie Umowy należne Emitentowi z tytułu realizacji powyższych czynności zostało ustalone jako przedział między 50 a 70% z tytułu osiągniętych przez Grę przychodów ze sprzedaży.

Na mocy zawartej Umowy Emitent obowiązał się do wypłaty na rzecz Partnera środków finansowych w wysokości około 114 tys. EUR na dokończenie produkcji Gry na podstawie ustalonych w Umowie kamieni milowych. Emitent jest także zobowiązany do poniesienia kosztów związanych z portowaniem gry na konsole nowej generacji – PlayStation 5, Xbox Series X oraz Nintendo Switch, kosztów marketingu, kontroli jakości, tłumaczeń oraz kosztów części zespołu deweloperskiego Emitenta, które łącznie szacowane są na około 500 tys. EUR. Harmonogram wydawniczy zakłada wydanie gry początkowo w wersji PC w 3Q21, wersje na konsole nowej generacji są planowane na dzień dzisiejszy na 2Q22, na dzień podpisania Umowy nie określono terminu wydania gry na Nintendo Switch.

O wejściu w życie powyższej Umowy, a także w przypadku jakichkolwiek zmian w ww. zakresie, Emitent poinformuje w ramach odrębnego raportu bieżącego ESPI.

Zawarcie Umowy stanowi realizację przez Emitenta punktu strategii rozwoju Emitenta, pt. „Działalność wydawnicza – w zakresie gier zbieżnych ze strategią tworzenia gier „z innej perspektywy” realizowanych przez zewnętrzne podmioty”.